Uncategorized

Je Škoda Octavia dobré auto?

Je Škoda Octavia dobré auto?

Oktávka je vďaka všeobecnému presvedčeniu považovaná za etalón priestorného, komfortného, lacného, nekazivého auta. Je tomu naozaj tak? Stojí Škoda Octavia za to? Otázku rozoberieme v nasledujúcich riadkoch.

Nie je to náhoda, že najväčšie zastúpenie v autobazároch má práve naftová Octavia vo verzii combi. Kde je dopyt tam je ponuka. Stále môžeme nájsť v ponuke vozy prvej generácie, ktoré ale nedoporučujeme kvôli ich veku. Na väčšine kúskov sa už na karosérii podpísala korózia. Druhá generácia je už na tom o čosi lepšie. Ak Vám to rozpočet dovolí a ste rozhodnutý práve pre tento model obzrite sa aspoň po tretej generácii.

Prevodovka

Pozor si dajte na automatické prevodovky DSG. Pri jazdených kúskoch sa dosť často objavujú prevodovky s prešvihnutým intervalom výmeny oleja. navyše pri studenom motore nepodáva táto prevodovka presvedčivý výkon – trasenie, vysoké otáčky, zle zaraďované rýchlostné stupne. DSG sa však po miernom zohriatí skultivuje. Pri jazdenkách sa odporúčame DSGčkám vyhnúť. Ich prípadná oprava vyjde riadne draho.

Motor

Ako správny fanúšik oktávii sa určite obzeráte po dieslových agregátoch. Na výber máte 1,6 TDI, ktorého výkon nie je najmä pri plnom aute nijak oslnivý. Pre jednoduchších šoférov však postačuje. Ideál je 2.0 TDI, kde dvojlitrovka so 150 koňmi postačuje.

Jazdená Škoda Octavia

Napriek všeobecnému presvedčeniu menej znalých nie je Octavia bezporuchový kúsok, do ktorého stačí len tankovať. Na trhu je však mnoho kúskov takže máte naozaj z čoho vyberať. Pozor si dajte na búrané kúsky dovezené zo zahraničia alebo tzv. stočenky, ktorých odometer je pretočený aj o 200 000 km dozadu. Ku kúpe auta si prizvite odborníka, ktorý dokáže rozoznať stočené autá. Keďže dopyt po octaviach so stavom kilometrov pod 200 000 km je dennou požiadavkou, octavie sa stávajú terčom zásahov a korekcií kilometrov.

Náklady na servis a prevádzku Škoda Octavia

Brzdové kotúče a čeluste: 435 eur

Tlmič: 365 eur

Rozvodový remeň: 436 eur

Vodné čerpadlo: 477 eur

Štartér: 499 eur

Alternátor: 663 eur

Predný blatník s lakovaním: 665 eur

*PZP povinné zmluvné poistenie: od 80 eur

**Splátky spotrebného úveru

* Povinné zmluvné poistenie PZP sa nepočíta iba z výkonu a objemu motora. Do vzorca výpočtu vstupujú aj údaje o vlastníkovy auta vek, bezškodový priebeh, miesto bydliska, … Viac info o výpočte PZP sa dozviete na https://www.poistit.sk/

** V prípade ak nedisponujete dostatočným množstvom peňazí na nákupnú cenu a prvý servis auta, pripočítajte si aj úroky zo splátky pôžičky.

Share this post